کلینیک دندانپزشکی لبخند سپید
جستجو کردن
برای مشاوره ۰۲۱۷۷۹۳۸۲۸۱

آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد؟

خانه > آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد؟
آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد؟

محتوای جدول

نظریه اکثر ایمپلنتولوژیست ها این است که ایمپلنت ها هم مانند هرچیز دیگری دارای یکسری فواید و عوارض می باشد ، و شما می بایست تمامی جوانب را بررسی و مطالعه کنید و در آخر به نتیجه برای انجام ایمپلنت ها برسید، اگر عوارض ایمپلنت را نادیده بگیرید شاهد عفونت شدید در ناحیه ایمپلنت و حتی شل شدن آن خواهید بود حتی ممکن است دهان ایمپلنت را پس بزند که خیلی کم پیش می آید این اتفاق بیوفتد اما احتمال آن ممکن است، اگر شما تورمی در ناحیه ایمپلنت مشاهده کردید و احساس درد داشتید دچار عوارض ایمپلنت شده اید.

شما ممکن است با احتمال اینکه دچار این عوارض بشوید از انجام ایمپلنت صرفه نظر کنید اما باید بدانید که بعضی از این عوارض ها به صورت موقت و حتی بروز حساسیت های کوتاه مدت پدید می آید و بعد از گذشت تایم محدودی از بین خواهد رفت پس با کلینیک لبخند سپید (سپیدنت)  همراه شوید تا عوامل و عوارض ها را کامل بشناسید.

عوارض ایمپلنت به چند دسته تقسیم می شود؟

به طور کلی عوارض  ایمپلنت دندان به دو دسته یا دو بخش تقسیم می شود این دو بخش شامل موارد زیر می باشد:

عوارض ایمپلنت بعد ازعمل  جراحی

معمولا عوارض ایمپلنت دندان بعد از عمل جراحی در دو حالت به وجود می آید که یا به صورت طبیعی هستند یا به صورت غیر طبیعی پدید می آیند، عوارض طبیعی معمولا به صورت مختصر و در مدت زمان کوتاهی اتفاق می افتد این عوارض مثل تب یا درد مختصر یا تورم در ناحیه ایمپلنت به وجود بیاید.

عوارض غیر طبیعی که بعد از عمل و جراحی ایمپلنت پیش می آید معمولا در جراحی های بسیار دشوار به وجود می آید به طور مثال یکی از این عوامل،  پارگی غشا در سینوس است که با وجود این مشکل شما نباید نگران شوید کافی است به پزشک معالج یا جراح خود مراجعه کنید تا ایشان مشکل شما را مرتفع و شما را مداوا کنند.

دندان

 

از دیگر عوارض غیر طبیعی بعد از جراحی این است که شما احساس کنید ریشه دندانتان یا حتی پایه ایمپلنت حتی به مقدار جزئی شل شده است اگر این مورد را جدی نگیرید احتمال افتادن آن در داخل حفره سینوس بسیار بالا می باشد که برای رفع این مورد هم باید پزشک معالج شما آن ها را از داخل حفره بیرون بکشد بهتر است اگر شما به این درد مبتلا شده اید این معالجه خود را به متخصصینی که در حوزه فک و یا صورت هستند بسپارید.

و در آخر یکی دیگر از این عوامل بی حسی لب  که بیشتر برای لب پایین  اتفاق می افتد می باشد ، که اگر شما دچار این بیماری شده باشید معمولا دو سال طول می کشد که این مشکل برای شما رفع و به طور کامل بهبود پیدا کند، البته اگر ایمپلنت به درستی جایگزین نشود و در کانال عصب قرار گرفته باشد برای رفع این مشکل باید ایمپلنت را خارج کنید تا فشاری که بر روی عصب ها وارد شده است از بین برود البته شما با مصرف بعضی از داروها مثل دگزامتازون و حتی مراجعه به فیزوتراپی لب و حتی چانه روند بهبود بیمارتان را سرعت ببخشید.

عوارض بعد از روکش گذاشتن ایمپلنت

عوارضی که بعد از روکش گذاشتن نیز به وجود می آید معمولا نیز به دسته طبیعی و غیر طبیعی می باشد. فشاری که شما بر روی لثه یا به دندان های مجاورتان وارد می شود آن هم معمولا بعد از 2 الی 3 ساعت که روکش را تحویل گرفته اید می تواند یکی از عاملین عوارض غیر طبیعی بعد از انجام روکش ایمپلنت باشد.

در برخی از کلینک ها معمولا برای چسباندن روکش های ایمپلنت معمولا از سمان استفاده می کنند که معمولا سمان ها بعد از 1 الی 3 سال خاصیت خود را از دست می دهند و شما باید مجدد به پزشک خود مراجعه کنید و سمان از بین رفته خود را با سمان دائم تعویض بفرمائید.

 

ایمپلنت دندان

 

عوارض غیرطبیعی بعد از روکش ایمپلنت به چه صورت است؟

در صورتی که روکش های ایمپلنت با دندان های مجاور چه به صورت سطحی چه به صورت دیگر در تماس نباشند باعث می شوند که غذا در بین آن ها باقی بماند و این عامل بعد از طی 2  الی 5 سال باعث از بین رفتن و پوسیده شدن دندان های مجاور شما خواهند شد.

از جمله مشکلات اساسی در روکش ایمپلنت شل شدن پیچ اباتمنت می باشد که اگر شما دچار این مورد شوید هیچ راه حلی برای برطرف سازی آن ها  وجود نخواهد داشت چون که به طور معمول هیچ پزشک معالجی قبول نمی کند که مشکل شما را برطرف سازد ، چرا که رفع این مشکل نیاز به یک پروسه زمانی نسبتا طولانی دارد و باید پزشک شما تجربه و یا سابقه بسیار بالایی داشته باشد با این تفاسیر شما فرض کنید در این حین پیچ اباتمنت شما هم بشکند در این حال دیگر باید قید روکش و پایه ایمپلنت را به طور کلی بزنیم.

 

چه عوارضی در ایمپلنت های دندان شایع است؟

معمولا امکان دارد که ایمپلنت ها در حفره های سینوسی که در فک بالا قرار دارد  سینوس های شما را ملتهب و حساس کند که به این مورد سینوزیت هم می گویند شاید شما با علائم سینوزیت آشنا نباشید برای همین قصد داریم بعضی از این علائم را به صورت مختصر نام ببریم:

درد و التهاب و تورم در اطراف گونه ها در ناحیه ای که چشم ها قرار دارد یا حتی در پیشانی از علائم سینوزیت می باشد

اگر شما مخاط بینی تان سبز رنگ است یا زرد رنگ شما سینوزیت فعال دارید، بوی بد دهان یا بالا رفتن دمای بدن هم از علائم فعال بودن سینوزیت ها می باشد.

آیا درد گوش ممکن است از عوارض ایمپلنت باشد؟

اگر شما بعد از جراحی ایمپلنت دندان احساس کردید که گوشتان درد می کند یا به درد گوش مبتلا شده اید ممکن است ربطی به جراحی ایمپلنت دندان نداشته باشد،ولی اگر متوجه شدید در اطراف محل ایمپلنت درد استخوان فک دارید یا فشار بر قسمت های مجاور آن وارد می شود یا حتی محل ایمپلنت ملتهب یا عصب اش تحریک شده درد گوشتان نیز به ایمپلنت دندانتان مربوط می باشد.

چگونه می توانیم از عوارض ایمپلنت دندان جلوگیری کنیم؟

روند پیش گیری از این عوارض به این صورت است که شما قبل از هرچیزی دندان پزشک ماهری را در این عرصه انتخاب کنید چه برای مشاوره چه برای انجام ایمپلنت دندان  و مطمنا دکتر شما فاکتور های مهمی که در اختیارتان قرار می دهد به شرح زیر است:

اولین فاکتور این است که انجام ایمپلنت برای شما مناسب باشد این جمله یعنی چه؟ به طور مثال شما باید از سلامت فک و لثه قبل از هرچیزی مطمئن باشید که بعد از انجام ایمپلنت دندان لثه یا فکتان ری اکشن منفی نشان ندهد، این نکته را باید در نظر بگیرید که اگر شما سن کمی دارید بهتر است از انجام ایمپلنت صرف نظر کنید چرا که استخوان های فک شما در حال رشد می باشد.

ممکن است که میزان موفقیت در راستای جراحی ایمپلنت دندان صد در صد بالا نباشد چرا که پزشک معالج شما باید تمامی موارد و فاکتور ها را بررسی کند ممکن است بعضی وقت ها اثر یا نتیجه منفی را شما زود مشاهده کنید که می شود برای برطرف کردن آن ها نیز راه حل سریع تری پیدا کرد اما بعضی  وقت ها شما بعد از مدت زمان طولانی می توانید تاثرات مخرب را مشاهده کنید این را هم بدانید که بعضی عوامل مثل دیابت و بیماری لثه و سیگار کشیدن شما تاثیر زیادی در پایین آوردن  احتمال موفقیت خواهد گذاشت.

اگر شما انتخاب مناسبی برای ایمپلنت دندان باشید باید بعد  از انجام عمل جراحی یکسری موارد را رعایت کنید که سلامت خود و دندان های خود را حفظ بفرمائید این موارد شامل استفاده مداوم از مسواک و نخ دندان  و همچنین تمیز نگه داشتن لثه ها و بافت های لثه می باشد که سلامت ایمپلنت های شما را نیز ا دو چندان می کند.

 

عوارض ایمپلنت دندان

 

آیا ممکن است ایمپلنت عامل سرطان باشد؟

محققان زیادی به بررسی این موضوع پرداخته اند و نتیجه این بررسی ها این بود که چه ایمپلنت های دندان یا به نوبه ای کاشت دندان نه تنها باعث بروز انواع سرطان هایی که به دهان مربوط هستند نمی شوند بلکه به دلیل اینکه جنس آن ها از تیتانیوم هست با لثه و حتی استخوان های شما بسیارسازگار می باشد و چه بسا از تحلیل رفتن استخوان ها هم جلوگیری می کند، پس بدون اینکه نگران این موضوع و شایعاتی از قبیل این موضوع باشید با خیال راحت از جراحی ایمپلنت دندان های خود لذت برده و زیبایی چهره خود را دو چندان کنید.

اگر دچار بروز عوارض ایمپلنت شدیم چه کاری باید انجام بدهیم؟

اینکه شما بعد از انجام ایمپلنت دندان دچار خونریزی شوید یا تورم و دردی در نواحی ایمپلنت حس کردید این یک امر بسیار طبیعی است و نیازی به نگرانی نمی باشد چرا که بعد  از  گذشت مدت زمانی کوتاهی این مشکل برطرف خواهد شد، اگر شما متوجه شدید که دچار تب یا شل شدن ایمپلنت شده اید یا حتی نشانه هایی که مربوط به فعال شدن سینوزیت ها را مشاهده کردید حتما به پزشک معالج خود مراجعه بفرمائید تا با ویزیت دکتر این مشکل شما نیز معاینه و درمان شود.

در آخر لازم به ذکر است که نوع ایمپلنت دندان و هزینه ایمپلنت دندان رابطه مستقیمی با بروز و یا کاهش عوارض ایمپلنت دندان دارد با کلیک بر روی لینک زیر شما می توانید از هزینه ایمپلنت دندان مجموعه ما آگاه شوید.

قیمت ایمپلنت دندان

دیدگاه و پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن