کلینیک دندانپزشکی لبخند سپید
جستجو کردن
برای مشاوره ۰۲۱۷۷۹۳۸۲۸۱

عواقب دیر انجام دادن ایمپلنت دندان چیست؟

خانه > عواقب دیر انجام دادن ایمپلنت دندان چیست؟
عواقب دیر انجام دادن ایمپلنت دندان

محتوای جدول

عواقب دیر انجام دادن ایمپلنت دندان چیست؟ شما می دانید که اگر حتی یک دندانتان از بین برود تاثیر زیادی بر روی ظاهر شما خواهد گذاشت و از همین رو ممکن است شما دیگر اعتماد به نفس کافی را در اجتماع نداشته باشید، از طرفی دیگر عمل خوردن و جویدن انواع مواد غذایی برایتان دشوار خواهد شد، تحقیقات زیادی نشان داده که افرادی که یک یا تعدادی از دندان هایشان را از دست داده اند در زندگی اجتماعی تجربه خوبی ندارند.
این امر سبب می شود که فرد از رفتن به اجتماع صرفه نظر کند و یا با وجود حضور در جمع آن شادابی لازم را نداشته باشد. مهم تر از همه این است که شما اگر دندانی را از دست بدهید برای مصرف مواد غذایی فشار بیشتری به دیگر دندان هایتان وارد می شود و در نتیجه خطر در کمین دندان های دیگر شما هم خواهد بود.

وقتی دندان فرد خراب می شود و پزشک معالج از ترمیم و سالم شدن آن قطع امید می کند تنها راه نجات شما از درد و عفونت های ناشی از خرابی، کشیدن دندان می باشد، اما اگر شما برای دندان از دست رفته جایگزینی لحاظ نکنید بعد از گذشت چند مدت شاهد مشکلاتی خواهید شد که برای دیگر دندان ها و استخوان فکتان به وجود آمده است. در ادامه به بررسی اصلی ترین عواقب تاثیر گذار خواهیم پرداخت:

پیچ های ایمپلنت دندان

 

جابه جایی در دندان های مجاور

وقتی شما تعدادی از دندان هایتان را به دلیل خرابی کشیده باشید ، فضای خالی ما بین دندان هایتان شکل خواهد گرفت که به مرور زمان این فضاها سبب می شوند که دندان های مجاورتان شروع به حرکت کنند، یا حتی کج شوند، این فضای های خالی باعث می شوند که دندان های مجاورتان دیگر نقطه امنی نداشته باشند و مهم تر از همه ریشه های دندان های مجاور نیز در معرض خطر قرار می گیرند و به مرور شل خواهند شد و شما شاهد خرابی مجدد دندان تان خواهید بود، اگر شما برای رفع این مشکلات به پزشک مراجعه کنید آن ها به شما کاشت دندان را پیشنهاد خواهند کرد، این را هم می دانید که امروزه بهترین روش کاشت دندان فقط و فقط ایمپلنت دندان خواهد بود.

ایجاد انواع عفونت در لثه

اگر شما دندان های خرابتان را بکشید به مرور وجود فضای خالی و مصرف غذا باعث می شود لثه شما دچار انواع عفونت شود حتی اگر شما بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید، اگر لثه شما توسط مواد غذایی دچار زخم شدن شود به مرور به یک مکان خوب جهت تجمع انواع میکروب ها و باکتری ها خواهد شد.

از بین رفتن استخوان های فک

اگر ریشه دندان شما پس از کشیده شدن دندان درون استخوان باقی بماند با گذشت زمان باعث می شود استخوان فکتان تحلیل رود و به مرور از حجم آن کاسته شود از طرفی ریشه دندان باعث می شود استخوان های اطراف دندان شما مستحکم باقی بمانند و با نبود آن ها از پهنای استخوان کاسته خواهد شد، به طور کلی  تحلیل رفتن استخوان ها نیز از ریشه دار ترین عواقب این بحث خواهد بود که برای آن نیز راه حلی در نظر گرفته شده و این راه حل لیفت سینوس ها می باشد، اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، مقاله مرتبط به جراحی لیفت سینوس ها را مطالعه بفرمائید.

تغییر در ساختار فک و صورت

شما تصور کنید فکی را دارید که به هر دلیلی تعدادی از دندان هایتان را کشیده اید و به مرور دچار کاسته شدن استخوان هایتان و از بین رفتن لثه تان شده اید، مسلم است که این مشکلات تاثیر دو چندانی بر روی ظاهر فک و صورت شما خواهند گذاشت، و به مرور باعث می شوند صورت شما در قسمتی که دهانتان در آن قرار دارد چروکیده نمایش داده شود.

 

ایمپلنت دندان

 

تحلیل رفتن استخوان ها چه علائمی دارند؟

تحلیل رفتن استخوان ها دارای علائم خاصی است که شما اگر یک یا چند یک از این علائم را داشتید حتما باید به دندان پزشک مراجعه بفرمائید، علائم تحلیل رفتن استخوان ها شامل موارد زیر هستند:

  • تغییر یافتن رنگ لثه : اگر بعد از کشیدن دندان شاهد تغییر رنگ در لثه تان بودید حتما باید به پزشک  مراجعه کنید این تغییر رنگ به این صورت است که لثه به رنگ قرمز تیره  یا صورتی خیلی روشن تبدیل شود.
  • متورم شدن لثه و درد در ناحیه لثه : یکی دیگر از علائم تحلیل استخوان ها احساس درد و متورم شدن لثه ها می باشد، اگر هر یک از این موارد را داشتید حتما به دندان پزشک مراجعه بفرمائید.
  • داشتن سردرد و دندان درد : ممکن است شما بدونه علت خاصی احساس کنید در ناحیه سر و دندان درد های خفیف یا شدید دارید، این دو عامل نیز یکی از علائم تحلیل رفتن استخوان ها می باشند.
  • دهانی بد بو : یکی از عوامل تحلیل رفتن استخوان ها نیز داشتن دهانی بدبود به علاوه تنفس های بد بود نیز است.

 

بهتر است ایمپلنت دندان را چه زمانی انجام دهیم؟

این که برای انجام ایمپلنت دندان شما هم اکنون چند سال دارید اصلا اهمیت ندارد، چرا که کاشت دندان به تنهایی به شما این امکان را خواهد داد که شما دیگر دندان های طبیعی خود را حفظ و نگه داری کنید، ایمپلنت دندان باعث می شود شما اعتماد از دسته رفته ای که به دلیل از دست دادن دندان هایتان دارید را دوباره پس بگیرید، اما با این اوصاف باید اضافه کرد که بهترین زمان برای ایمپلنت دندان زمانی است که شما در میان سالی قرار دارید، چرا که تحقیقات نشان داده جراحی های ایمپلنت دندان در این سن از موفقیت های چشم گیری همراه بوده است اما درکل شما بدونه نگرانی می توانید در هر سنی با تایید پزشک معالج عمل ایمپلنت دندان را انجام دهید.

آیا میتوان چند سال پس از کشیدن دندان ایمپلنت انجام داد؟

اگر مدت زمان زیادی از کشیدن دندان شما گذشته، مثلا 10 سال از کشیدن دندان ها می گذرد  و شما نگران این موضوع هستید که آیا هنوز هم امکان این هست که شما کیس مناسبی برای ایمپلنت باشید باید گفت گرچه ممکن است با  گذشت این مدت بافت های استخوانی شما از بین رفته باشد باز هم می توانید کیس مناسبی برای ایمپلنت دندان باشید.

چند وقت بعد از کشیدن دندان باید ایمپلنت دندان را انجام داد؟

اگر شرایط دهان و شرایط جسمانی شما بعد از کشیدن دندان مطلوب باشد می توان در همان روز هم ایمپلنت دندان را انجام دهید، اما بهترین زمان و اصولی ترین زمان برای انجام ایمپلنت سه الی شش ماه بعد از کشیدن دندان است چرا که به دهان و بافت های موجود در اطراف دندان فرصت ترمیم داده می شود اما اگر از شش ماه بگذرد یا حتی بیشتر ممکن است شما دچار تحلیل رفتن استخوان ها شوید.

چرا بهترین روش برای کاشت دندان از دست رفته، ایمپلنت است؟

شما گاها متوجه شده اید که اگر خود یا افراد دیگر حتی یک دندان از دست رفته داشته باشید، چقدر می تواند تاثیر منفی برروی ظاهر شما داشته باشد و ممکن است چقدر چهره شما را مسن تر از آن چه که هستید نشان دهد، پس ممکن است برای حل این مشکل به دنبال راهی باشید با مطالعه و مشورت با پزشک خود به این نتیجه خواهید رسید که بهترین روش کاشت دندان است و بهترین و محبوب ترین روش برای شما، ایمپلنت دندان است چرا که یک روش دائمی و ماندگار برای شما محسوب می شود که با حداقل عوارض حداکثر بازدهی را برای شما به همراه دارد.

کلام آخر

در این مطلب از وب سایت سپیدنت قصد بر این داشتیم که شما را از خطرات احتمالی ناشی از به عقب انداختن راه چاره ای برای دندان های از بین رفتان آگاه کنیم، اینکه اگر دیر به فکر کاشت دندان هایتان باشید ممکن است چه اتفاقات ناگواری گریبان گیرتان شود ،پس بهتر است اگر به دنبال سلامت خود و حفظ زیبایی خود هستید هرچه سریع تر به دنبال راه چاره ای برای خودتان باشید. کلینیک سپیدنت با کسب بالاترین درصد رضایت بیمار و داشتن پزشکانی خوش سابقه همواره در تلاش است که در خدمت زیباجویان باشد.

دیدگاه و پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن