کلینیک دندانپزشکی لبخند سپید
جستجو کردن
برای مشاوره ۰۲۱۷۷۹۳۸۲۸۱

اقدامات قبل از ایمپلنت دندان

خانه > اقدامات قبل از ایمپلنت دندان
اقدامات قبل از ایمپلنت دندان

محتوای جدول

امروزه ایمپلنت دندان توانسته یک انقلاب عظیم در عرصه دندان پزشکی ایجاد کند چرا که به عنوان یک راه حل بسیار مناسب برای جایگزین کردن یک دندان فوق طبیعی و سالم به جای دندان های از بین رفته شناخته شده است. تیم حرفه ای سپیدنت اینجاست که تاثیر گذارترین راه کارها را جهت مراقبت های پیش از ایمپانت دندان را در اختیار شما عزیزان قراردهد تا شما با رعایت این نکات بسیار ساده اما تاثیرگذار ماندگاری ایمپلنت دندانتان را بالا و زیبایی دندان هایتان را افزایش دهید.

 

ما قبل از ایمپلنت دندان چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟

این سوالی است که ممکن است ذهن شما و بسیاری از افرادی که به دنبال کاشت دندان با ایمپلنت دندان هستند را درگیر کند، برای پاسخ به این سوال باید در ابتدا گفت که از الزامات است که شما قبل از هرچیزی باید به پزشک مراجعه کنید و یک جلسه جهت مشاوره داشته باشید، اگر با بررسی پزشک شما کیس مناسبی برای جراحی ایمپلنت دندان باشید گام اول را با موفقیت گذراندید برای گام دوم پزشک معالج شما یکسری توصیه ها جهت  مراقبت اولیه به شما خواهد داد که شما باید آن ها را حسابی جدی بگیرید.

ما قرار است که چکیده ای  از این توصیه ها را با شما عزیزان بررسی کنیم، ابتدا شما باید برای مدت زمان یک هفته قبل از فرآیند کاشت دندان از مصرف داروهایی که خون شما را رقیق می کند جدا خودداری کنید برای مثال داروی آسپرین، چرا که این امر باعث می شود شما در حین ایمپلنت دندان دچار خون ریزی بیش از حد معمول شوید. اقدام بعدی که جز واجبات است استفاده مداوم به مدت سه هفته از دهانشویه می باشد اما باید در انتخاب دهان شویه دقت کافی را نیز داشته باشید.

  • با توجه به معاینات انجام شده ممکن است پزشک به شما توصیه کند که قبل از عمل جراحی ایمپلنت دندان شما از داروی آنتی بیوتیک نیز استفاده کنید.
  • شما باید خواب کافی نیز داشته باشید تا روزه جراحی بدنتان نیرو و انرژی لازمه را داشته باشد.
  • اگر شما به کشیدن سیگار عادت دارید باید حدود دو الی سه هفته از مصرف آن صرفه نظر کنید.
  • قبل از عمل جراحی شما حتما باید از غذاها و خوراکی های مقوی استفاده کنید که قوای لازم برای جراحی را داشته باشید و دچار ضعف بدنی نشوید.
  • ممکن است پزشک شما تشخیص دهد که شما باید از روش بیهوشی استفاده کنید پس بهتر از روزی که عمل جراحی دارید با خود یک همراه داشته باشید تا هنگام برگشت شما را همراهی کند.
  • اگر شما به طور معمول برای تسکین درد از مسکن استفاده می کنید ضروری است که پیش از عمل جراحی از مسکن هایی نظیر ژلوفن یا نوافن استفاده کنید.
  • بهتر از قبل از عمل جراحی غذاهای مناسبی برای بعد از عمل برای خود آماده کنید چرا که اگر شما خود خانم خانه دار باشید ممکن است توان انجام آشپزی را نداشته باشید.
  • توصیه می شود برای بعد از عمل حتما از غذاهای آبکی مثل سوپ و فرنی استفاده و نوش جان کنید.
  • سعی کنید بعد از جراحی خوب استراحت کنید و از انجام فعالیت های بدنی صرفه نظر کنید.

 

قبل از ایمپلنت دندان چه اقداماتی را باید انجام داد؟

قبل از ایمپلنت دندان بهتر است چه قرصی را مصرف نکنیم؟

نظریه اکثر پزشکان در عرصه دندان و ایمپلنت این است که بیماران قبل از جراحی، اگر دارویی مصرف می کنند که  خون ریزی را در حین عمل افزایش می دهد حتما مصرف آن را قطع نمایند،داروهایی از قبیل آسپرین و ایبوپروفن و انواع داروهای ضد التهاب و داروهایی که در خانواده استروئیدی قرار ندارند تاثیر فراوانی در رقیق کردن خون بدن دارند پس بهتر است آن ها را مصرف نکنید.

 

پزشک معالج چه اقداماتی را پیش از عمل ایمپلنت دندان رعایت می کند؟

اگر پزشک شما تشخیص دهد که بدن شما از سیستم ایمنی نسبتا ضعیفی برخوردار است یا به طور قطع سرکوب شده است حتما برای آن بیمار برای یک تایم مشخصی آنتی بیوتیک تجویز می کند که بیمار چه قبل از جراحی ایمپلنت چه بعد از آن حتما این دارو را مصرف کند.شما اگر پیش از عمل پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید که به انواع دارویی های بیهوشی حساسیت دارید پزشک شما حتما راه حلی برای رفع این مشکل جایگزین می کند.

اگر شما داروی خاصی مصرف می کنید باید این موضوع را با پزشک معالج خود درمیان بگذارید چرا که ممکن است این دارو با داروی بیهوشی شما تداخل ایجاد کند و سبب شود که هنگام جراحی مشکلی پیش بیاید یا برای ایمپلنت دندان تاثیر مخرب بگذارد، بنابراین پزشک معالج شما موظف است که برای جلوگیری از این پیشامد راه حل مناسبی را قرار دهد.

یکی از عوامل تعیین کننده در رابطه با اینکه پزشک تایید کند که شما کیس مناسبی برای عمل ایمپلنت هستید ساختار فک شما است،اگر فک شما مشکلی داشته باشد  پزشک شما باید یک عمل پیوند استخوان برای بهبود فک ترتیب دهد  یا هم ممکن است طی یک عمل جراحی فک شما را تغییر دهد که یک راه حل درمانی مناسب برای شما خواهد.

اگر شما دارای قوای بدنی خوبی باشید و شرایط مناسبی داشته باشید ممکن است دندان پزشک شما عمل ایمپلنت دندان و اباتمنت دندان را در یک عمل خلاصه کند و انجام دهد حتی ممکن است عمل تاج را هم همان روز انجام دهد این عامل سبب می شود شما در کمترین زمان بیشتر کارهای لازم برای ایمپلنت را انجام دهید.

 

چرا مصرف آنتی بیوتیک قبل از ایمپلنت دندان بسیار مهم است؟

اینکه بدن شما از یک سیستم ایمنی نسبتا قوی برخوردار باشد برای انجام عمل ایمپلنت دندان بسیار مطلوب است،شما باید بعضی از داروهایی که ایمنی بدن شما را کاهش می دهند را شناسایی کنید و اگر آن ها را مصرف می کنید از مصرف آن ها پرهیز کنید چون با کاهش ایمنی بدن شما ممکن است بعد از جراحی ایمپلنت، حمله بدنی به ایمپلنت دندان صورت بگیرد و پیوند ایمپلنت در بدن شما با شکست مواجه شود.

در این جاست که آنتی بیوتیک نقش آفرینی می کند،اگر شما پیش از عمل ایمپلنت دندان آنتی بیوتیک را به مقداری که پزشک برایتان تجویز می کند مصرف کنید،بدنتان را تا حد مقولی برای پیوند ایمپلنت آماده می کنید و از هرگونه خطر احتمالی جهت حمله بدنی به آن جلوگیری می کنید. از طرفی اگر شما به انواع بیماری های مزمن مبتلا هستید آنتی بیوتیک ها را فرشته نجات خود بدانید و از مصرف آن جهت رفع خطر احتمالی استفاده کنید.

 

روکش ایمپلنت دندان

 

مهم ترین اقدام پیش از ایمپلنت دندان

شمار زیادی از پزشکان حاذق در حیطه دندان و ایمپلنت عقیده دارند که از جمله مهم ترین اقدامی که فرد پیش از جراحی ایمپلنت دندان باید انجام دهد دوری از سیگار و مصرف انواع نوشیدنی های الکلی می باشد، این دو مورد یعنی هم کشیدن سیگار هم مصرف مشروبات الکلی سبب شده که بیمار با صرفه نظر از دیگر مواردی که برای عمل تایید شده از انجام ایمپلنت منع شود. و اگر هم با وجود صلاح دید دکتر عمل ایمپلنت را انجام دهد ،احتمال بروز هرگونه عوارض بعد از عمل ایمپلنت را شاهد خواهد بود. کلیه بیماران باید بدانند که می بایست در هفته ای که قرار است جراحی ایمپلنت انجام دهد از نوشیدن هرگونه آشامیدنی های الکلی جلوگیری کنند چرا که الکل تاثیر مستقیم بر روی خون دارد و خون ریزی حین عمل را دو چندان می کند.

چگونه خود را برای عمل ایمپلنت دندان آماده کنیم؟

اگر شما نگران این موضوع هستید که بنا به هر دلیلی فکتان عمل ایمپلنت را رد کند با خاطری آسوده خود را به پزشک معالج بسپارید چرا که راهکاری بسیار مناسبی برای رفع این موضوع شناخته شده است. اگر شما فکی دارید که از تراکم استخوانی کمی برخوردار است یا به طوری است که نمی تواند ایمپلنت را نگه دارد  در این صورت دندان پزشک شما باید عمل پیوند استخوان را برای شما انجام دهد، و اگر هم صلاح دید می تواند ظاهر فک شما را تغییر دهد. از طرفی اگر شما دارای فکی بسیار حجیم هستید باز هم دندان پزشک شما برای این مشکل راه حل دارد، با برداشتن مقداری از استخوان های فک شما این مشکل برای همیشه حل خواهد شد.

کلام آخر

با مطالعه این مقاله شما تا حدودی پی خواهید برد که مشاوره و ویزیت اولیه بیمار چقدر می تواند در فرآیند ایمپلنت دندان تاثیر گذار باشد، چرا که مشکلات اولیه را در مدت زمان سریع تری شناسایی و رفع می کنید و از جلوگیری از عوارض هایی که ممکن است بعد از عمل ایمپلنت دندان دچارش شوید جلوگیری می کنید. با بررسی این مطالب می توان نتیجه گیری کرد که قبل از انجام ایمپلنت حتما باید ساختار دهان و دندان شما ارزیابی شود و سپس فرآیند عکس برداری برای بررسی وضعیت دهان انجام پذیرد، از طرفی شما حتما باید از مصرف داروهایی که خونتان را رقیق می کنند اکیدا صرفه نظر بفرمائید.

دیدگاه و پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن