کلینیک دندانپزشکی لبخند سپید
جستجو کردن
برای مشاوره ۰۲۱۷۷۹۳۸۲۸۱

ایمپلنت دندان با بیهوشی

خانه > ایمپلنت دندان با بیهوشی
ایمپلنت دندان با بیهوشی

محتوای جدول

ایمپلنت دندان با بیهوشی، برای افرادی که ترس زیادی از دندانپزشکی دارند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد تا سبب برطرف کردن ترس شده و به نتیجه‌گیری بهتر کمک کند. از آنجایی که ترس از دندانپزشکی، هیچ محدوده سنی ندارد و در مواردی شرایط افراد ایجاب می‌کند که در بیهوشی مورد درمان قرار بگیرند، امکانات لازم برای انجام ایمپلنت با استفاده از بی‌هوشی فراهم آمده است. از این رو در ادامه قصد داریم با ارائه توضیحات بیشتر در رابطه با دلایل و فاکتورهای مربوط به افراد مجاز بیهوشی جهت ایمپلنت،و هزینه ایمپلنت دندان با بیهوشی اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

نحوه انجام ایمپلنت با بیهوشی

در صورتی که جهت انجام ایمپلنت سراغ بیهوشی بروید، باید آگاه باشید که به تیم جراحی فردی افزوده می‌شود که به عنوان متخصص بیهوشی، از تجهیزات و مواد لازم جهت بیهوشی بهره می‌گیرد. در این روند با استفاده جدیدترین متد بیهوشی، تیم درمان می‌تواند امن‌ترین و در عین حال سریع‌ترین راهکار را جهت نتیجه‌گیری تعریف کند.

نکته قابل توجه در خصوص بیهوشی جهت انجام ایمپلنت، تفاوت آن با بیهوشی بیمارستانی است؛ در نتیجه انجام بیهوشی برای ایمپلنت، با هیچ عوارضی همراه نخواهد بود. از این رو بیمار در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به آسودگی، به خواب مصنوعی خواهد رفت.

 

انواع بیهوشی برای انجام ایمپلنت

در راستای ایمپلنت دندانی، دندانپزشک با در نظر داشتن شرایط بیمار، شیوه‌های به خصوص خود را جهت بیهوشی تعریف می‌کند. این شیوه‌ها شامل مواردی هستند که ور ادامه مطرح شده:

  • بی‌حسی موضعی
  • بیهوشی با اکسید نیتروژن
  • بیهوشی عمومی

هر یک از این شیوه‌های بیهوشی می‌توانند برای افراد به خصوصی مورد استفاده قرار بگیرند. هر چه میزان ترس و استرس فرد بیمار نسبت به ایمپلنت و هر گونه فرآیندهای دندانپزشکی بیشتر باشد، بالطبع لازم است داروی قوی‌تری مورد استفاده قرار بگیرد.

 

دلایل انجام ایمپلنت دندان با بیهوشی

با توجه به اینکه ایمپلنت یک روند حساس جهت جایگزینی دندان‌های طبیعی با پروتزهای دندانی است، نیاز به دقت و توجه بالا در اجرای مراحل مختلف آن مطرح می‌شود؛ در چنین شرایطی، لازم است تسلط دندانپزشک به واسطه هر گونه مزاحمت بیمار، مختل نشود. با توجه به اینکه افراد در صورت ترس از دندانپزشکی، توان اجرای مراحل مختلف ایمپلنت را ندارند، نیاز است از بیهوشی بهره گرفته شود.

از این رو اصلی‌ترین دلیل برای ایمپلنت دندان با بیهوشی، عدم مزاحمت بیمار برای دندانپزشک است. در این حالت دندانپزشک می‌تواند تمامی جزئیات را در جلسات ایمپلنت، لحاظ کرده و بدون نگرانی از بابت عکس‌العمل بیمار، به کار خود بپردازد.

از طرفی، همین بحث واکنش بیمار در حین انجام مراحل مربوط به ایمپلنت، می‌تواند سبب تهدید سلامتی فرد شده و خطراتی را در حین جراحی تعریف کند. گاها افراد با تکان دادن سر و یا مداخله زبان در حین فعالیت دندانپزشک، قبل از هر چیزی به خود آسیب می‌رسانند. به همین دلیل جهت تضمین ایمنی این دسته از بیماران هم که شده، می‌توان گفت استفاده از بیهوشی در قالب یک ضرورت تعریف می‌شود.

به علاوه با توجه به اینکه برخی از مراحل ایمپلنت شامل انجام جراحی می‌شود، بیهوشی به یک نیاز تبدیل خواهد شد. در این حالت تفاوتی نمی‌کند که فرد ترس از دندانپزشکی داشته باشد و یا نسبت به انجام برش‌ها و بخیه‌ها مقاومتی نشان دهد یا نه! در واقع به منظور انجام جراحی در مراحل خاص، نیاز به بیهوشی به طور جدی مطرح خواهد شد.

به طور کلی این دسته از دلایل، بیشترین نقش را در تقاضای بالا برای انجام ایمپلنت دندان با بیهوشی دارند‌. البته گاها شرایط سنی بیمار و وضعیت بدنی و مقاومتی او هم می‌تواند از جمله عوامل موثر در تعریف نیاز به ایمپلنت دندان با بیهوشی باشد.

مزایای انجام ایمپلنت دندان با بیهوشی

جدا از فاکتورهای مربوط به دلایل و یا تعریف انواع شیوه‌های بیهوشی، باید گفت بیهوش کردن بیمار برای ایمپلنت، می‌تواند مزایای متنوعی را به همراه داشته باشد. در ادامه چند مورد از بازرترین مزیت‌های ایمپلنت دندان با بیهوشی، مورد بحث و بررسی قرار گرفته شده است:

 

کاهش تعداد جلسات ایمپلنت

از آنجایی که استفاده از بیهوشی در روند ایمپلنت، باعث عدم آگاهی بیمار در طول جلسه درمان می‌شود، دندانپزشک می‌تواند با افزایش بازه زمانی هر جلسه، سبب کمتر شدن تعداد جلسات مراجعه شود. این فاکتور برای افرادی که در پی نتیجه‌گیری سریع هستند، می‌تواند از اهمیت بالایی برخودار باشد.

 

کاهش اضطراب و استرس بیمار

از آنجایی که بیهوشی سبب فرو رفتن افراد در خواب مصنوعی می‌شود، طبیعیست که استرس و اضطراب بیمار کاهش یافته و حتی از بین برود. به این ترتیب می‌توان بدون نگرانی از بابت روند ایمپلنت، به یک لبخند زیبا دست پیدا کرد.

 

تسلط بیشتر دندانپزشک

همانطور که گفته شد، زمانی که فرد بیمار واکنش‌هایی چون مقاومت از خود بروز می‌دهد، طبیعیست که میزان تسلط و کنترل دندانپزشک کاهش پیدا کند و یا حتی نتواند به طور دقیق و کامل وظیفه خود را انجام دهد. در چنین شرایطی‌، داروهای بیهوشی، شرایط را برای گستردگی فعالیت دندانپزشک فراهم می‌آورند.

علاوه بر مواردی که تا اینجا گفته شد، مزایای مختلف دیگری را هم می‌توان برای ایمپلنت دندان با بیهوشی تعریف کرد. در هر صورت این داروها آسیبی به لثه و فک شما وارد نمی‌کنند و به دندانپزشک، امکان بهره‌گیری حداکثری از زمان را می‌دهند.

 

بیماران مجاز برای ایمپلنت دندان با بیهوشی

به منظور بیهوشی برای انجام ایمپلنت دندانی، باید در نظر داشت که تمامی افراد مجاز نیستند و تنها عده‌ای که از شرایط خاصی برخوردار هستند، می‌توانند جهت ایمپلنت دندان با بیهوشی اقدام کنند. در نتیجه دیگر افراد به واسطه بی‌حسی موضعی، شرایط درمان را پیدا می‌کنند. دو گروه اصلی افراد مجاز برای انجام ایمپلنت دندان با بیهوشی، شامل مواردی هستند که در ادامه مطرح شده است:

 

افرادی که از فرآیندهای دندانپزشکی می‌ترسند

همانطور که گفته شد، افراد بسیاری هستند که نسبت به هر گونه درمان در حوزه ترمیم دندانی، ترس دارند و مقاومت بسیاری از خود نشان می‌دهند. تفاوتی ندارد که سن این افراد چقدر است، ترس آن‌ها می‌تواند در رابطه با دندانپزشکی و ایمپلنت طبیعی باشد. در نتیحه چنین افرادی در راستای ترمیم دندان‌های خود، نیاز جدی به بیهوشی پیدا می‌کنند.

 

افرادی با ناتوانی‌‌های ذهنی یا جسمی

افرادی که با مشکلاتی در بحث توانایی ذهنی و جسمی درگیر هستند، طبیعتا توان کنترل حرکات و حالات خود را ندارند! در نتیجه چه از دندانپزشکی ترس داشته باشند و چه ترسی نداشته باشند، ممکن است در هر لحظه واکنش‌های خطرناکی بروز دهند که سبب آسیب دیدن آن‌ها شود. در این صورت، استفاده از هر شیوه بیهوشی می‌تواند سلامت و امنیت این افراد را در حین انجام ایمپلنت و یا هر ترمیم دندانی دیگری، تضمین کند.

 

توجه داشته باشید که بیهوشی با بی‌حسی موضعی متفاوت است و با حذف هوشیاری فرد بیمار، سبب نیاز به کنترل تمام حرکات دهان می‌شود. به علاوه هزینه‌های مربوط به ایمپلنت، در صورتی که با بیهوشی انجام شود، به مراتب بیشتر از ایمپلنت با استفاده از بی‌حسی موضعی خواهد بود.

 

به طور کلی اگر شما هم در دسته افرادی قرار می‌گیرید که از ایمپلنت و به طور کلی هر فرآیند دندانپزشکی واهمه دارید، یا به دلایل خاص نمی‌توانید نسبت به عملکرد دندانپزشک واکنش ندهید، به واسطه بیهوشی قادر به انجام هر گونه عمل دندانی خواهید بود و در حقیقت مشکلی برای شما تعریف نمی‌شود‌‌.

دیدگاه و پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن