کلینیک دندانپزشکی لبخند سپید
جستجو کردن
برای مشاوره ۰۲۱۷۷۹۳۸۲۸۱

انواع روکش دندان در لبخند سپید

روکش زیبایی دندان

داشتن یک لبخند زیبا آرزوی محالی نیست. با استفاده از روش‌‌های درمانی همچون روکش‌‌های زیبایی دندان ‌می‌توان یک لبخند زیبا طراحی کرد. در برخی موارد ممکن است دندان‌‌ها بر اثر عوامل مختلف، زیبایی خود را از دست بدهند. در چنین مواقعی ‌می‌توان از روکش دندان استفاده کرد.

روکش دندانی علاوه بر ایجاد یک لبخند زیبا، در افزایش طول عمر دندان نیز تاثیر گذار است. به منظور استفاده از روکش‌‌های زیبایی ‌می‌توان از روکش‌‌های مختلف همچون روکش فلزی و روکش طلا استفاده کرد.

call to action انواع روکش دندان در لبخند سپید

برای مشاوره و رزرو وقت در کلینیک سپیدنت


dental beauty veneers 2 انواع روکش دندان در لبخند سپید

روکش طلا دندان

امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند از روکش طلا برای دندان‌‌های خود استفاده کنند. روکش‌‌هایی که از جنس آلیاژهایی همچون طلا ساخته ‌می‌شوند، باعث افزایش طول عمر دندان ‌می‌گردند و مقاومت بالایی در برابر شکسته شدن و سایش دارند.

با استفاده از روکش طلا دندان، بخش زیادی از ساختار دندان حفظ ‌می‌شود. زیرا برای استفاده از روکش طلا به میزان کمی دندان تراشیده ‌می‌شود.

روکش فلزی دندان

روکش فلزی یکی دیگر ازروکش هایی ‌می‌باشد که برای افزایش طول عمر دندان و پوشاندن عیوب ظاهری دندان مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. روکش هایی که بر پایه آلیاژهای فلزی ساخته ‌می‌شوند گزینه مناسبی برای دندان های عقب ‌می‌باشند. این روکش ها به قسمتی از مینای دندان نیاز دارند تا بتوانند به راحتی به آن بچسبند.

روکش تمام سرامیک

روکش تمام سرامیک یکی دیگر از انواع روکش دندان ‌می‌باشد که در اصلاح و بهبود طرح لبخند تاثیر گذار است و افرادی که به هر دلیلی تمایل به استفاده از روکش‌‌های فلزی ندارند، ‌می‌توانند از روکش تمام سرامیک استفاده کنند. جالب است بدانید با استفاده از روکش تمام سرامیک ‌می‌توان طول دندان‌‌های کوتاه را افزایش داد.

call to action انواع روکش دندان در لبخند سپید

برای مشاوره و رزرو وقت در کلینیک سپیدنت

روکش زیرکونیا

روکش زیرکونیا یکی از انواع روکش‌‌هایی می باشد که در طراحی یک لبخند زیبا موثر است. روکش زیرکونیا از ماده ای ساخته شده است که این ماده از نظر شیمیایی خنثی می باشد.

ظاهر روکش زیرکونیا همانند دندان طبیعی می باشد و رنگ آن را می توان با توجه رنگ سایر دندان‌‌ها تنظیم کرد. از روکش زیرکونیا می توان برای دندان‌‌های مختلف استفاده کرد. زیرا این روکش در برابر تغییر رنگ و سایش مقاومت بالایی دارد و همچنین از موادی ساخته شده است که این مواد با بافت‌‌های بدن سازگار می باشند.

روکش ایمپلنت دندان

برخی از افراد به دلایل مختلف بخشی از دندان‌‌های خود را از دست می دهند و از دست دادن دندان می تواند در زیبایی لبخند فرد تاثیرات منفی داشته باشد. ایمپلنت یکی از راه‌‌های درمان بی دندانی می باشد. در واقع با استفاده از ایمپلنت می توان دندان‌‌هایی که ظاهری همانند دندان‌‌های طبیعی دارند را جایگزین دندان‌‌های از دست رفته کرد.

ایمپلنت از دو بخش روکش و ریشه تشکیل می شود که بخش ریشه در داخل استخوان فک بیمار قرار می گیرد. روکش ایمپلنت نیز با توجه به درخواست بیمار از جنس طلا، آلیاژهای فلزی و سرامیک انتخاب می شود و روی پایه ایمپلنت را می پوشاند.

روکش ایمپلنت دندان متفاوت تر از سایر روکش‌‌های زیبایی دندان می باشد. زیرا در این روش ابتدا ریشه و یا همان پایه گذاری ایمپلنت طی یک جراحی انجام می شود سپس روکش ایمپلنت بر روی پایه قرار می گیرد.

call to action انواع روکش دندان در لبخند سپید

برای مشاوره و رزرو وقت در کلینیک سپیدنت

پروتز دندان

یکی از روش های درمان بی دندانی، پروتز دندان می باشد. در واقع با استفاده از پروتز دندان می توان دندان های مصنوعی را جایگزین دندان های از دست رفته کرد. از آنجایی که بیشتر روش های درمان بی دندانی نظیر ایمپلنت دندان از هزینه بالایی برخوردار است، بیشتر افراد برای درمان بی دندانی خود ترجیح می دهند که از پروتز دندان و یا همان دندان مصنوعی استفاده کنند.

پروتز دندان را به دو دسته پروتز کامل و ناکامل تقسیم می کنند. به این صورت که اگر تعدادی از دندان ها از دست رفته باشند، از پروتز ناکامل استفاده می کنند و چنانچه تمامی دندان ها از دست رفته باشند، از پروتز کامل استفاده می شود.

همچنین پروتزهای دندانی به صورت ثابت و متحرک می باشند. پروتز ثابت به گونه ای می باشد که بیمار نمی تواند آن را جابجا کند اما پروتز متحرک قابلیت جابجایی دارد.

call to action انواع روکش دندان در لبخند سپید

برای مشاوره و رزرو وقت در کلینیک سپیدنت

لمینت دندان

لمینت دندان ، روکش نازکی می باشد که به منظور زیبا و مرتب سازی دندان ها و همچنین بهبود زیبایی طرح لبخند بیمار، انجام می شود. در واقع می توان گفت لمینت یکی از روش‌های درمان برای افرادی می باشد که دندان هایشان دچار تغییر رنگ و شکستگی شده و یا دندان های متوازنی ندارند.

لمینت دندان تمامی عیوب ظاهری دندان را اصلاح می کند و زیبایی و درخشندگی خاصی را به دندان می بخشد.

دیدگاه و پرسش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن